02:25 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هزینه تولید

بایدن چه خوابی برای نفت شیل دیده است؟
نماد برتر- پیروزی بایدن ممکن است باعث تغییراتی در بخش انرژی آمریکا در سالهای آینده شود با این حال رییس جمهور منتخب با توجه به این حقیقت که اکثریت سنا هنوز نامعلوم مانده، ممکن است فضای مانور محدودی داشته باشد.
صادرات محصولات کشاورزی چندین برابر درآمدهای نفتی عایدی خواهد داشت
نماد برتر- رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید نوع سیاست‌گذاری ما در خصوص محصولات کشاورزی و غذایی تغییر اساسی پیدا کند. شاید بهترین سیاستی که در حال حاضر بتوانیم اتخاذ کنیم این است که تولیدکنندگان انگیزه لازم برای ادامه تولید داشته باشند، همچنین از سرکوب قیمت‌ها برای تولیدکنندگان پرهیز شود.
انتظار حمایت های یارانه ای و بلاعوض از دولت داشتیم
نماد برتر- رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه ارائه " کشاورز کارت" ممکن است تا حدودی مشکل کشاورزان را در تامین نهاده های مورد نیازشان حل کند، گفت: انتظار داشتیم دولت با حمایت های یارانه ای و بلاعوض از تولید برای تامین امنیت غذایی جامعه اقدام کند تا مجددا به خودکفایی در برخی محصولات و عدم وابستگی برسیم.
عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شد / طرح‌های جایگزین
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو در مجلس قرار بود با محوریت عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا به رای گذاشته شود اما طبق شنیده ها، کمیسیون صنایع با این بند مخالفت کرده است.
کی میگه مرغ نمی پره؟!
نماد برتر- مدتی است بازار مرغ و تخم مرغ دچار نوسان شده و قیمت ها سر پایین آمدن ندارند، چند روز پیش مرغ با قیمت حدود 17 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این کالای اساسی به بیش از 20 هزار تومان رسیده و در این روزهای تلخ کرونایی اوقات مردم را تلخ تر کرده است، برخی که توان دارند به ناچار با همین قیمت ها خرید می‌کنند و برخی که اقشار ضعیف تر جامعه محسوب می‌شوند چشم انتظار کاهش قیمت هستند تا شاید مرغ به سفره هایشان برگردد.
ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام قیمت ها هستند / خروج از زیان انباشته
نماد برتر- با حمایت مشاور اقتصادی رهبری و وزیر صنعت ، هیات‌مدیره ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام نرخ ها بوده و احتمالا" از زیان انباشته خارج خواهند شد .
انرژی خورشیدی ارزان‌ترین سوخت تولید برق می‌شود
نماد برتر- آژانس بین المللی انرژی (IEA) اخیرا پیش بینی کرد تجدیدپذیرها در دهه جاری از زغال سنگ به عنوان محبوبترین سوخت تولید برق سبقت خواهند گرفت.
آینده انرژی باد در ایران چه خواهد بود؟
نماد برتر- هرچند که در طول بیش از دو دهه گذشته که از احداث اولین نیروگاههای بادی کشور می گذرد، رشد این نیروگاه‌ها آهنگی نسبتاً پیوسته و البته کند داشته و تنها پس از تصویب قانون خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، این روند تا حدودی شتاب گرفته است اما به نظر می رسد که آینده این انرژی با توجه به ظرفیت های بالای کشور در این حوزه درخشان باشد.
از صعود قیمت نفت خبری نیست
نماد برتر- بانک OCBC سنگاپور پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر آمریکا بین ۴۰ تا ۴۳ دلار معامله خواهد شد.
گلدمن ساکس: پیروزی بایدن به نفع نفت است
نماد برتر- گلدمن ساکس در یک ارزیابی جدید اعلام کرد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا عامل صعودی برای قیمتهای نفت خواهد بود زیرا هزینه صنعت شیل را افزایش داده و احتمالا باعث افت ارزش دلار می شود.
کاهش زمان و هزینه تولید فیلتر روغن با چسب نانو
نماد برتر- یکی از شرکت‌های تولیدی و رنگسازی برای تامین نیاز صنایع تولیدکننده فیلتر روغن، چسب ویژه‌ای را به بازار عرضه ‌کرد که به کاهش هزینه و افزایش سرعت تولید فیلتر روغن کمک شایانی کرده است.
تولید انبوه CD و DVD با پوشش نانومتری
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید دیسک چند منظوره دیجیتالی دارای پوشش نانومتری شده است.
پیش‌بینی افزایش برداشت محصولات باغی در استان مرکزی/اعتبار بلاعوض برای کشت گیاهان دارویی
نماد برتر- مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی از پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی برداشت محصولات باغی در استان خبر داد.
ایران خودرو و سایپا در انتظار مجوز افزایش قیمت ماهانه از سوی شورای رقابت
نماد برتر- در پی مصوبه افزایش سه ماهه قیمت خودروها و الزام فروش فوق‌العاده ماهانه، جلسات مشترک ایران خودرو و سایپا با شورای رقابت شدت یافته که به نظر می رسد از صدور مجوز جدید افزایش قیمت حکایت دارد.
مهمترین نکات طرح تحول مجلس برای تنظیم بازار خودرو با محوریت بورس کالا
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو درباره تغییر روش قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بورس کالا، واردات، ورود رسمی صنایع نظامی و اسقاط فرسوده‌ها توسط نمایندگان محلس ارائه شد.